Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Działalność lobbingowa
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-06-29 13:11:55 przez Administrator Systemu
Akapit nr - brak tytułu
Postępowanie przy załatwianiu spraw z zakresu działalności lobbingowej
Lobbing to zespół zgodnych z prawem czynności podejmowanych przez zarejestrowanego lobbystę działającego za wynagrodzeniem i w interesie osoby trzeciej (zleceniodawcy lobbingu), w celu wywarcia korzystnego dla zleceniodawcy wpływu na prawotwórstwo lub decyzje władzy publicznej.
Przez działalność lobbingową rozumie się działanie prowadzone metodami prawnie dozwolonymi zmierzające do wywarcia wpływu na organy samorządu gminy w procesie stanowienia prawa w zakresie tworzenia aktów prawa miejscowego.
Działalność lobbingowa polega na reprezentowaniu interesów osób lub jednostek, na rzecz których działają podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty realizujące czynności wchodzące w jej zakres bez wpisu do rejestru podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową, prowadzonego przez ministra właściwego do spraw administracji publicznej.
Podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową mogą zgłaszać do organów gminy:
- wnioski o podjęcie określonej inicjatywy uchwałodawczej,
- opinie na temat proponowanych rozwiązań prawnych, zawierające opis przewidywanych skutków ich wprowadzenia,
- propozycje odbycia spotkań w celu omówienia określonej kwestii uregulowanej prawnie lub wymagającej takiej regulacji,
- zainteresowanie pracami nad projektem aktu normatywnego w formie zgłoszenia,
o którym mowa w art. 7 ustawy z dnia 7 lipca 2005r. o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa.